Projekty

INNOWACJE/PROJEKTY

Innowacja pedagogiczna Sensoryczny wtorek w przedszkolu

 

Głównym celem  Innowacji pedagogicznej Sensoryczny wtorek w przedszkolu jest poszerzanie zasobu doświadczeń sensorycznych i poznawczych, wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez organizowanie zabaw angażujących ich zmysły.

Cele szczegółowe:

  • doskonalenie umiejętności pracy w grupie,
  • usprawnienie motoryki małej i dużej,
  • wzmacnianie napięcia mięśniowego,
  • doskonalenie umiejętności równoważnych,
  • poprawa koncentracji i uwagi,
  • doskonalenie koordynacji słuchowo-wzrokowo- ruchowej,
  • wspieranie zmysłu dotyku,
  • usprawnianie zmysłu węchu i smaku,
  • doskonalenie percepcji słuchowej oraz wzrokowej,
  • rozwijanie kreatywności, a także zainteresowania światem,
  • rozwój mowy,
  • doskonalenie umiejętności samoregulacji  i relaksacji.

Koordynator: Łęcka – Wojtasiak Izabela

Metodyczna innowacja pedagogiczna Czy warzywa i owoce mają supermoce? Healthy eating for children

Głównymi celami metodycznej innowacji pedagogicznej Czy warzywa i owoce mają supermoce? Healthy eating for children jest kształtowanie postawy prozdrowotnej przedszkolaków oraz doskonalenie kompetencji językowych w języku obcym – angielskim.

Cele szczegółowe:

  • polisensoryczne poznanie wybranych warzyw i owoców,
  • kształtowanie postawy prozdrowotnej przedszkolaków,
  • wspieranie całościowego rozwoju dziecka: poznawczego, fizycznego i społeczno-emocjonalnego,
  • nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami przedszkolaków,
  • wykorzystanie nowych technologii w pracy z dziećmi,
  • doskonalenie kompetencji językowych w języku obcym – angielskim.

Koordynator: Atlak-Płowska Katarzyna

 

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Kreatywna Matematyka

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Kreatywna Matematyka jest pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznanie świata liczb, figur, działań, zadań matematycznych.

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
  • sensoryczna nauka matematyki,
  • rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
  • zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
  • rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
  • usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
  • aktywizacja i integracja grupy,
  • kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.

Koordynator: Siekierska Iwona

Projekt Edukacyjny na Dzień Kropki „Moc Kropek: Odkrywaj, Twórz, Inspiruj!”

                                                                                       

Głównym celem Projektu Edukacyjnego na Dzień Kropki „Moc Kropek: Odkrywaj, Twórz, Inspiruj!” jest promocja współpracy i empatii, które należy u przedszkolaków rozwijać  i doskonalić.

Cele szczegółowe:

  • rozwój kreatywności – zachęcenie dzieci do wyrażania siebie poprzez sztukę i twórcze myślenie,
  • budowanie pewności siebie – uświadomienie dzieciom ich potencjału oraz wartości ich własnych działań i pomysłów,
  • promocja współpracy i empatii – wzmacnianie umiejętności współpracy i wzajemnego wsparcia w grupie.

Koordynator: Siekierska Iwona

 

Program Edukacyjny Klub Małego Zucha Flockies  

Głównym celem Programu Edukacyjnego Klub Małego Zucha Flockies jest edukacja  z zakresu kompetencji przedszkolnych- zdolności społecznych, emocjonalnych, poznawczychi motorycznych.          

Cele szczegółowe:

  •    możliwość eksploracji różnorodnych obszarów wiedzy i umiejętności istotnych dla rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i przygotowania ich do dalszej nauki.

Koordynator: Siekierska Iwona

 

 

Projekt W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch

Głównym zamierzeniem Projektu W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch to uświadomienie dzieciom, że jeżeli zadbamy  o swoje ciało- systematycznie wykonując,  np.: ćwiczenia gimnastyczne – skutkiem będzie dobry nastrój, samopoczucie.

Cele szczegółowe:

  • promowanie aktywności ruchowej przez zabawę i ćwiczenia ogólnorozwojowe,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych,
  • profilaktyka wad postawy w toku zabaw.

Koordynator: Siekierska Iwona

Projekt Jestem małym przyjacielem przyrody 

Głównym założeniem Projektu Jestem małym przyjacielem przyrody jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, kształtowanie właściwych postaw proekologicznych, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • kreatywne i twórcze działania dzieci, nauczycieli i rodziców;
  • prowadzenie zabaw badawczych celem zgłębiania wiedzy przyrodniczej i wytwarzaniem zaciekawienia i zainteresowania przyrodą,
  • promocja placówek oświatowych,
  • integracja nauczycieli, dzielenie się pomysłami.

Koordynator: Jasińska Weronika

 

Ogólnopolski projekt edukacyjny Gramy zmysłami 

Głównym celem Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Gramy zmysłami jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci.

Cele szczegółowe:

  • poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów,
  • wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci,
  • rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań,
  • stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw  i sytuacji edukacyjnych,
  • tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała,
  • współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.

Koordynator: Atlak-Płowska Katarzyna

 

Między-narodowy projekt STEAM pod nazwą Zakodowana kraina przygód Zosi

Głównym celem między-narodowego projektu STEAM pod nazwą Zakodowana kraina przygód Zosi jest rozwijanie umiejętności pracy w zespole oraz kreatywnego myślenia.

Cele szczegółowe:

  • pogłębianie wiedzy o otaczającym środowisku,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania,
  • rozwijanie logicznego myślenia.

Koordynator: Atlak-Płowska Katarzyna

 

 

Projekt edukacyjny Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwona

Głównym celem Projektu edukacyjnego Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwona jest uwrażliwianie na wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego. Rozwijanie sprawności fizycznej, nawyku aktywności ruchowej i dbałości o zdrowie. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Naukę udzielania pierwszej pomocy. Postacią przewodnią projektu jest małpka Iwona, która jest strażniczką szlachetnych zachowań, przestrzegania zasad zdrowego żywienia oraz dbania o przyrodę. W poszczególne dni będzie tłumaczyła, jak być grzecznym, jak żyć zdrowo, jak żyć w zgodzie z naturą.

Cele szczegółowe:

  • kształtowanie postaw szlachetności,
  • kształtowanie postaw dbałości o zdrowie, rozbudzanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025,
  • rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne,
  • rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025,
  • nauka udzielania pierwszej pomocy – podstawowy kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025,
  • integracja zespołu przedszkolnego/klasowego,
  • współpraca placówek oświatowych.

Koordynator: Brzozowska Danuta, Tomaszewska Izabela

 

Jestem małym przyjacielem przyrody – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

Jestem małym przyjacielem przyrody – Ogólnopolski Projekt Edukacyjny jest to projekt, którego głównym założeniem jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci, poszerzanie wiedzy o świecie oraz kształtowanie odpowiednich postaw proekologicznych. 

Cele szczegółowe:

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • kreatywne i twórcze działania dzieci, nauczycieli i rodziców,
  • prowadzenie zabaw badawczych celem zagłębienia wiedzy przyrodniczej i wytwarzaniem zaciekawienia i zainteresowania przyrodą,
  • promocja placówek oświatowych,
  • integracja nauczycieli, dzielenie się pomysłami.

Koordynator: Małgorzata Sochacka

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Z darami natury świat nie jest ponury 

Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Z darami natury świat nie jest ponury kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli, oraz zapoznanie z ideą zero waste.

Cele szczegółowe:

  • poszerzenie świadomości ekologicznej,
  • kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
  • racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów,
  • stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą,
  • zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne,
  • zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej,
  • poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie,
  • poznawanie rzeczywistości przyrodniczej, poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
  • prowadzenie w świat wartości uniwersalnych.

Koordynator: Renata Krawczyk

 

AKCJE

Code Week PL

 

Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.

CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.

Akcja odbywa się na terenie całej Europy i skierowana jest do  wszystkich tych, którzy są zainteresowani programowaniem lub dopiero chcą z nim rozpocząć swoją przygodę. Polscy uczniowie i nauczyciele rokrocznie wykazują duże zainteresowanie tą inicjatywą

Koordynator: Jasińska Weronika

 

Akcja „Cała Polska czyta dzieciom”

Nasze przedszkole już od kilku lat realizuje założenia kampanii społecznej „Cała Polska Czyta Dzieciom”. Nie do przecenienia jest  kontakt dziecka z książką już od najmłodszych lat.

Kampania ta zachęca rodziców, opiekunów, nauczycieli, wszystkich dorosłych do codziennego, co najmniej dwudziestominutowego czytania swoim dzieciom. Książki wpływają na rozwój intelektualny, wrażliwość, wspomagają wszechstronny i harmonijny rozwój.

Zadbajmy o to by czytanie kojarzyło się dzieciom z czymś przyjemnym, wesołym, a nigdy z karą czy przymusem.

W akcji CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – zapraszani są goście, którzy czytają dzieciom wybrane utwory.

Koordynator: Jadwiga Kotecka

 

Akcja „Płockie Towarzystwo Pomocy Zwierzętom Arka ”

 

 

Głównym celem Akcji Płockie Towarzystwo Pomocy Zwierzętom Arka (zbiórka pieniędzy) jest kształtowanie wrażliwości, postawy empatycznej i przyjacielskiej wobec zwierząt oraz wdrażanie dzieci i osób dorosłych do aktywnego udziału w zbiórce.

Cele szczegółowe:

  • kształtowanie postawy przyjaciela zwierząt,
  • poprawa standardu pobytu zwierząt w Arce,
  • wdrażanie dzieci i osób dorosłych do aktywnego udziału w zbiórce,
  • uczenie dzieci odpowiedzialności, wrażliwości na los innych.

Koordynator: Jadwiga Kotecka

 

Kontakt

Adres

Marii Konopnickiej 3
09-451 Radzanowo

Telefon

24 265 43 44

Email

przedszkole@radzanowo.pl