ROCZNY PLAN PRACY PRZEDSZKOLA 2021/2022
Plan pracy przedszkola uwzględnia w szczególności:
Plan nadzoru dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2022/2023 w tym:
1) wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok 2022/2023,
2) podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024,
3) statut przedszkola,
4) program wychowawczo – profilaktyczny,
5) kalendarz roku szkolnego 2023/2024.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2022/2023:
1) Nauczyciele dokumentują pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów na podstawie opinii i orzeczenia poradni, w tym wpisują do dzienników innych zajęć/dzienników zajęć rewalidacyjnych ocenę postępów i wniosków dotyczących dalszej pracy z uczniem. Wychowawcy usprawniają umiejętności dzieci podczas bieżącej i systematycznej pracy indywidualnej. Należy pogłębić współpracę wychowawców wraz ze specjalistami odnośnie dokonywania oceny deficytów, mocnych strony, osiągniętych efektów przez dzieci, stosowania odpowiednich metod, form i narzędzi pracy z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną.
2) Zwrócenie większej uwagi nauczycieli na wykorzystywane pomoce dydaktyczne podczas zajęć z dziećmi.
3) Systematyczne prowadzenie zajęć ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, zabaw muzyczno – ruchowych w czasie realizacji podstawy programowej.
4) Zadbanie o organizację sali dydaktycznej zgodnie z realizowanymi treściami nauczania i wychowania.
Rekomendacje:
1) Nauczyciele udzielający pomocy psychologiczno – pedagogicznej na bieżąco analizują stan rozwoju dzieci, prowadzą szczegółową dokumentację realizacji zadań oraz dokonują modyfikacji sposobu ich realizacji, dostosowując do bieżącej sytuacji.
2) Wychowawcy planują proces dydaktyczny wraz z zastosowaniem odpowiednich pomocy dydaktycznych wynikających z miesięcznych planów pracy.
3) Nauczyciele dbają o rozwój sprawności fizycznej dzieci podczas codziennych zajęć, zabaw, wyjść do ogrodu przedszkolnego.
4) Każdy wychowawca powinien zadbać o dostosowanie materiałów dydaktycznych w sali zgodnych z realizowaną tematyką kompleksową
w danym dniu.
PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2023/2024:
- Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
- Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.
- Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz-
i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
i wsparcia rodziny. - Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji. - Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
ZADANIA PRZEDSZKOLA UWZGLĘDNIAJĄCE PODSTAWOWE KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
Sposób realizacji |
Termin |
Realizatorzy |
1. Bajkowe spotkania – legendy i mity. |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy Jadwiga Kotecka |
2. „Odkrywanie starożytności” – poszukiwacze kości dinozaurów, zabawy wielozmysłowe.
|
Luty |
Wychowawcy |
3. Wizualizacje multimedialne – przybliżenie kultury antyku, Igrzyska olimpijskie.
|
Czerwiec |
Wychowawcy |
4. Realizacja tematyki tygodniowej „Jesteśmy Europejczykami”. Poznanie cech charakterystycznych dla wybranych krajów europejskich, tj. flaga państwa, położenie na mapie, najważniejsze święta narodowe, język, zwyczaje, potrawy narodowe itp. Unia Europejska: poznanie flagi Unii Europejskiej oraz nazw krajów, które należą do UE. |
Maj |
Wychowawcy |
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
Sposób realizacji |
Termin |
Realizatorzy |
1. Zapoznanie z założeniami rocznego planu pracy przedszkola i wzajemnymi potrzebami w zakresie współpracy. |
Sierpień |
Wychowawcy
|
2. Przeprowadzenie zebrania z rodzicami, otwierającego nowy rok szkolny. Zapoznanie m.in. z programami wychowania przedszkolnego przyjętymi w przedszkolu oraz podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zakreślenie obszarów współpracy przedszkola z rodzicami. |
Wrzesień |
Wychowawcy |
3. Współdziałanie z rodzicami w zakresie ujednolicania oddziaływań przedszkola i środowiska rodzinnego |
W ciągu roku szkolnego |
Wychowawcy Specjaliści |
4. Umożliwienie kontaktów ze specjalistami: logopedą, terapeutą pedagogicznym oraz pedagogiem specjalnym podczas dyżurów dla Rodziców. |
Cały rok |
Logopeda Terapeuta Pedagog specjalny |
5. Opracowanie materiałów dla rodziców nt. wiodących kierunków pracy w przedszkolu, z zakresu pedagogiki, logopedii, porad wspomagających rodziców w procesie wychowania i edukacji dzieci. |
Cały rok |
Specjaliści |
6. Włączenie rodziców w praktyczną realizację działań przedszkola: pomoc w organizacji kącików tematycznych, organizację uroczystości, umożliwienie rodzicom wyrażenia opinii w sprawach organizacyjnych podczas zebrań z wychowawcami. |
Cały rok |
Wychowawcy |
7. Zachęcanie rodziców do korzystania ze wspomagania organizowanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. |
W razie potrzeb |
Specjaliści |
8. Festyn rodzinny – integracja społeczności przedszkolnej. |
Czerwiec 2024 |
Wychowawcy Dyrektor Rada Rodziców |
9. Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców w każdej grupie raz w ciągu roku szkolnego.
|
Październik – Maj |
Wszyscy |
10. Wspólne organizowanie nauczycieli wraz z rodzicami uroczystości i imprez zaplanowanych w „Kalendarzu świąt i uroczystości”. |
Cały rok |
Wychowawcy |
Kształtowanie u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra |
||
1. „Kodeks Przedszkolaka” – stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu w sali i poinformowanie rodziców o obowiązującym kodeksie podczas zebrania z rodzicami lub w inny wybrany sposób. Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli. |
Wrzesień |
Nauczyciele grup |
2. Opracowanie i uzgodnienie z rodzicami systemu motywacyjnego w grupie, wspierającego motywację wewnętrzną dzieci podczas zebrania z rodzicami. |
Wrzesień |
Nauczyciele grup |
3. Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości i zainteresowania koleżanką/kolegą z grupy, np.: organizacja urodzin dzieci w grupie, utrzymywanie kontaktu z nieobecnym chorym dzieckiem poprzez pisanie listów, zachęcanie dzieci do wysyłania pocztówek do przedszkola/grupy przedszkolnej z miejsc odwiedzanych przez przedszkolaki ze swoimi rodzinami podczas wakacji. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
4. Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
5. Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim najbliższym otoczeniu. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
6. „Przedszkolni Wolontariusze” – promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym „Zbiórka pieniędzy na zwierzęta ARKA”. Zapoznanie dzieci z pracą wolontariuszy – zorganizowanie spotkania z osobami działającymi na rzecz środowiska lokalnego. |
Październik – Maj |
Nauczyciele grup Jadwiga Kotecka |
7. Spotkanie z Mikołajem – przedstawienie historii życia biskupa z Mirry jako ponadczasowego wzoru dobroczynności. |
Grudzień |
Nauczyciele grup |
8. Dokarmianie ptaków zimą w przedszkolnym ogrodzie – niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, nauka właściwego zachowania wobec nich. |
W zależności od pogody |
Nauczyciele grup |
9. Rozwijanie u dzieci umiejętności współdziałania, komunikowania się, dostrzegania potrzeb innych osób w trakcie realizacji codziennych zajęć w przedszkolu i realizacji treści programowych.
|
Cały rok |
Wszyscy |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i ich wspieranie |
||
Potrzeba bezpieczeństwa |
||
1. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola. Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów. |
Cały rok szkolny
|
Nauczyciel/ pracownicy obsługi wszystkich grup
Dyrektor |
2. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu. Zamieszczenie procedur na stronie internetowej przedszkola. |
Wrzesień |
Nauczyciele wszystkich grup
Dyrektor |
3. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków. Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany. |
Wrzesień |
Nauczyciele wszystkich grup |
4. Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego dziecka. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
5. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki. Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej. |
Wrzesień
|
Nauczyciele wszystkich grup |
6. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym – zapoznanie ze sposobem korzystania z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
7. Nabywanie przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia – zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej. |
Październik |
Nauczyciele wszystkich grup Dyrektor |
8. Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku. |
Wrzesień |
Nauczyciele wszystkich grup |
9. Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru. Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli. |
Wrzesień – Październik |
Nauczyciele wszystkich grup |
10. Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i domu. Spacer po okolicy. Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
1. Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi. Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści. |
Wybrany miesiąc |
Nauczyciele wszystkich grup |
2. Poszerzanie wiedzy dzieci z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej – spotkanie ze strażakami. |
W miarę mobilności strażaków |
Nauczyciele grup starszych |
3. Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo do bezpiecznej nauki i zabawy. Organizacja: „Dnia praw dziecka” w przedszkolu. |
Listopad |
Nauczyciele wszystkich grup |
4. Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: zapoznanie z zasadami zachowania podczas wypoczynku zimowego/poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas burzy. |
Styczeń Czerwiec |
Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba poznawcza |
||
1. Realizacja zadań przedszkola wskazanych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Wskazanie reprezentatywnych sposobów wykonania zadań przedszkola przez nauczycieli w sprawozdaniu z pracy dydaktyczno – wychowawczej. |
Cały rok szkolny
Narada podsumowu-jąca rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
2. Codzienne uwzględnianie w pracy warunków i sposobów realizacji wskazanych w podstawie programowej dotyczących, m.in. aranżacji sali, codziennego organizowania zajęć na świeżym powietrzu, organizacji zabaw, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na rytmie dnia. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
3. Diagnozowanie i analizowanie osiągnięć dzieci w poznawczej sferze rozwoju. Analizowanie nabytych umiejętności dziecka, samodzielności oraz podejmowanej aktywności na rzecz własnego rozwoju. Formułowanie wniosków z diagnozy i wdrażanie wniosków poprzez modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem w grupie. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
4. Rozwijanie dziecięcych zainteresowań poprzez organizację dni tematycznych w przedszkolu, zapraszanie przedstawicieli różnych zawodów oraz organizację wyjść i wycieczek. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
5. Przygotowanie w salach kącików zainteresowań, m.in.: przyrodniczego, plastycznego, muzycznego, innych |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
6. Inspirowanie dzieci do zabaw tematycznych odpowiednio do sytuacji okolicznościowych lub realizowanych tematów kompleksowych. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup |
Potrzeba kontaktu emocjonalnego i społecznego / potrzeba przynależności |
||
1. Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu. |
Sierpień |
Nauczyciel grupy 3-latków |
2. Obchody „Dnia Dobrych Wiadomości” – podkreślanie wartości każdego dnia, czerpanie radości przez dzieci |
Wrzesień |
Pedagog specjalny |
3. Przeprowadzenie rozmów na temat emocji przez pedagoga specjalnego w każdej grupie wiekowej na temat relacji w grupie przedszkolnej. |
Wg planu pracy pedagoga specjalnego |
Pedagog specjalny |
4. Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym/z wykorzystaniem metody KLANZA. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup |
Potrzeba akceptacji i uznania, kształtowania poczucia własnej wartości |
||
1. Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup Pedagog specjalny |
2. Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej.
|
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
3. Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup |
4. Czytanie dzieciom książek o przyjaźni i budowaniu relacji społecznych, np.: „Edzio i przyjaciele” Astrid Desbordes, „Przestańcie się kłócić” Pellissier Caroline, Aladjidi Virginie, „Mogę grać z wami?” Willems Mo.
|
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści |
Spodziewane efekty: • budowanie właściwych relacji na płaszczyźnie przedszkole – dom, • kształtowanie pozytywnych postaw w stosunku do przedszkola, • ujednolicenie oddziaływań wychowawczych, • poznanie warunków domowych i sytuacji rodzinnej dziecka, • podniesienie świadomości edukacyjnej rodziców, • zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców, • inicjowanie działalności społecznej na rzecz przedszkola, • lepsze poznanie dziecka i jego możliwości rozwojowych i edukacyjnych, • rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu, w przedszkolu, na placu zabaw, • nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu/wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie niebezpieczeństw i przewidywanie ich skutków, • wyrobienie postawy zaufania wobec pracowników policji, straży pożarnej, znajomość numerów telefonów alarmowych, • rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, pozytywnego patrzenia na siebie, • rozwijanie umiejętności samodzielnego formułowanie sądów i wypowiadanie się na forum grupy, • nabywanie poczucia pewności siebie. |
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz-
i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
i wsparcia rodziny.
Sposób realizacji |
Termin |
Realizatorzy |
1. „Jak Niedośpiałek poznał nowych kolegów…” – zajęcia adaptacyjne na podstawie bajki w grupie najmłodszej oraz w grupach, do których dołączyły nowe dzieci lub zauważono trudności w zawieraniu nowych znajomości. |
Wrzesień
|
Pedagog specjalny Terapeuta |
2. Międzynarodowy Dzień Wolontariusza oraz Dzień Osób Niepełnosprawnych – współpraca z Warsztat Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Akademia Praktyki i Innowacji w Męczeninie. |
Grudzień 2023 |
Pedagog specjalny Terapeuta Dyrektor Wychowawcy |
3. Organizacja warsztatów dla nauczycieli – udzielenie nauczycielom informacji na temat specyfiki specjalnych potrzeb dzieci. |
Październik |
Specjaliści |
4. Podział zadań związanych z diagnozowaniem dzieci: obserwacje „przesiewowe” – nauczyciele, pogłębione – specjaliści wg zasady: – logopeda: mowa/mutyzm wybiórczy, – pedagog specjalny: objawy niedostosowania społecznego/dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, – terapeuta pedagogiczny: zaburzenia percepcji wzrokowej/słuchowej.
|
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele grup Specjaliści |
5. Przeprowadzenie obserwacji/diagnozy wstępnej w oparciu o arkusze będące składową programu wychowania przedszkolnego. |
Wrzesień – Październik |
Nauczyciele grup |
6. Badanie rozwoju mowy przez logopedę. Badania prowadzone przez pedagoga specjalnego/terapeutę pedagogicznego w ramach „diagnozy pogłębionej”. |
Wrzesień W miarę potrzeb i obserwacji całorocznych |
Terapeuta pedagogiczny Pedagog specjalny |
7. Formułowanie wniosków z obserwacji/diagnozy wstępnej oraz końcowej – określenie mocnych i słabych stron grupy. |
Październik/ Kwiecień |
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalista-mi |
8. Współpraca nauczycieli ze specjalistami zatrudnionymi w przedszkolu – ustalenie zasad i harmonogramu współpracy. |
Wrzesień Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup we współpracy ze specjalista-mi |
9. Informowanie rodziców o postępach/ewentualnych problemach rozwojowych wychowanków. Organizacja konsultacji dla rodziców w formie porad indywidualnych/konsultacji. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele grup Specjaliści |
10. Wdrażanie wniosków poprzez modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem w grupie. Ustalenie kierunków indywidualnej pracy z dzieckiem. |
Wrzesień Styczeń Czerwiec |
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści |
11. Zaspakajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej pracy z dziećmi. |
W ciągu roku szkolnego |
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści |
12. Prace Zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej: – planowanie pracy, – prowadzenie i dokumentowanie zajęć, – organizowanie spotkań/konsultacji z rodzicami i specjalistami, – podsumowanie wyników pracy. |
Wg harmonogramu Zespołu |
Zespół ds. PPP |
13. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich formach wskazanych w Rozporządzeniu • bieżąca praca z dzieckiem, • zajęcia rozwijające uzdolnienia, • zajęcia specjalistyczne: terapeutyczne, logopedyczne, z pedagogiem specjalnym, • zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (w razie potrzeby), • porady i konsultacje. |
Cały rok szkolny |
Dyrektor
Nauczyciele grup
Nauczyciele specjaliści |
14. Diagnoza dojrzałości szkolnej – opracowanie i przekazanie pisemnej informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
|
Do 30.04.2024 |
Nauczyciele zerówek |
Współpraca z podmiotami działającymi na rzecz wsparcia rodziny |
||
1. Nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Płocku w procesie diagnostycznym |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor
Specjaliści |
2. Współpraca z instytucjami szkoleniowymi/metodykami – przeprowadzenie warsztatów dla nauczycieli podnoszących ich kompetencje w zakresie współpracy z rodzicami/zasad udzielania wsparcia rodzinie/reagowania w sytuacjach trudnych i kryzysowych oraz przeprowadzanie warsztatów dla rodziców. |
W ciągu roku szkolnego |
Dyrektor |
3. Współpraca z Gminną Komendą Policji w Radzanowie – współpraca z policją w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej, włączenie się policji w działalność profilaktyczną przedszkola. |
W razie potrzeb |
Dyrektor Wszyscy nauczyciele |
4. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzanowie – współpraca z asystentami rodziny, udział w posiedzeniach grup roboczych i komisji interdyscyplinarnych. |
W razie potrzeb |
Dyrektor Nauczyciele grup Pedagog specjalny |
5. Powiatowe Centrum Pomocy w Rodzinie – współpraca z centrum i opiekunami dzieci objętymi pieczą zastępczą. |
W razie potrzeb |
Dyrektor Pedagog specjalny |
6. Praca nauczycieli/nauczycieli specjalistów w zespole ds. „Niebieskie Karta”. |
W razie potrzeb |
Wyznaczeni nauczyciele/ |
7. Sąd – wnioskowanie o wgląd w sytuację rodziny w przypadku podejrzenia, że dobro dziecka jest zagrożone lub już zostało naruszone. |
W razie potrzeb |
Dyrektor Pedagog specjalny |
Spodziewane efekty: • uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców, • optymalizacja działań podejmowanych w przedszkolu w zakresie wsparcia rodziny, • rozszerzenie zakresu i form współpracy z instytucjami zewnętrznymi, • podniesienie jakości wsparcia udzielanego rodzinom przedszkolaków. |
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
Sposób realizacji |
Termin |
Realizatorzy |
1. Ruch to zdrowie – prelekcja z zakresu rekreacji ruchowej, wprowadzenie do upowszechniania idei zdrowego stylu życia poprzez pokaz, środki multimedialne.
|
Na bieżąco |
Wychowawcy |
2. Zabawy i ćwiczenia ruchowe realizowane zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci – dostosowanie form |
Cały rok |
Wychowawcy |
3. Zajęcia sportowe, terenowe – kształtowanie motoryki: szybkości, gibkości, zwinności, koordynacji ruchowej; wyrabianie pozytywnej motywacji do zabaw i zajęć ruchowych.
|
Na bieżąco |
Wychowawcy |
4. Organizowanie wycieczek w połączeniu z aktywnością fizyczną – nabywanie przez dzieci postawy dbania o zdrowie fizyczne oraz aktywne spędzanie wolnego czasu.
|
Cały rok |
Wychowawcy |
5. Pogadanka tematyczna z pielęgniarką szkolną – kształtowanie prawidłowej postawy, zapewnienie prawidłowego rozwoju organizmu, jego układów i narządów, zapobieganie chorobom.
|
Po uzgodnieniu z zaproszoną osobą |
Specjaliści |
6. Realizacja akcji „Zdrowo i sportowo”. |
Cały rok szkolny |
Weronika Gołębiowska
|
7. Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce/zabaw tanecznych. |
W ciągu roku szkolnego |
Wszyscy nauczyciele |
8. Udział w wydarzeniu sportowym o zasięgu europejskim: „Europejski Tydzień Sportu”, mającym na celu promowanie korzyści płynących z aktywnego stylu życia oraz regularnego uprawniania sportu i aktywności fizycznej. |
Wrzesień |
Katarzyna Atlak – Płowska Izabela Łęcka – Wojtasiak |
Spodziewane efekty: • chętne uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych, • zachęcenie dzieci do udziału w spacerach, wycieczkach, • poznanie przez dzieci różnorodnych form aktywnego wypoczynku, • poznanie przez dzieci zasad rywalizacji sportowej, • nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w zespole podczas aktywności ruchowej, • doskonalenie umiejętność pokonywania przez dzieci własnych słabości, • ukształtowanie umiejętność rozładowywania napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną. |
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
Sposób realizacji |
Termin |
Realizatorzy |
1. Dzień Bezpiecznego Internetu 2023 – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących
|
Październik
|
Wychowawcy |
2. Realizacja zadań w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Cyfrowa podróż z Avatarem”. |
Październik – Maj
|
Weronika Gołębiowska |
3. Prowadzenie Facebooka przedszkolnego oraz strony www przedszkola z zachowaniem zasad bezpieczeństwa |
Cały rok szkolny
|
Dyrektor Weronika Gołębiowska |
4. Zajęcia dla dzieci z wykorzystaniem zasobów Internetu: platformy edukacyjne typu Wordwall, YouTube. |
Cały rok szkolny
|
Wszyscy |
5. Uczestnictwo nauczycieli w grupie: „@aktywni – podążaj odważnie za nowoczesną edukacją” celem zdobycia inspirujących pomysłów na zajęcia z wykorzystaniem technologii cyfrowych. |
Cały rok szkolny |
Chętni nauczyciele |
6. Udział w europejskiej inicjatywie: CODE WEEK 2023. |
Październik |
Weronika Gołębiowska Chętni nauczyciele |
7. Zabawy z kodowaniem – realizacja zadań związanych z kodowaniem, np.: A. Świć „Uczymy Dzieci Programować”. |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy |
8. Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami: • nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem, • korespondencyjnej wymiany materiałów szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, grupa prywatna FB), • wymiana informacji miedzy nauczycielem, a rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie zadań/propozycji jako posty, • tworzenie poczty grupowej. |
W razie potrzeb |
Dyrektor Wychowawcy |
9. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych”, m.in.: przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom. |
Cały rok szkolny |
Dyrektor Nauczyciele |
Spodziewane efekty: • wzrost świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego korzystaniem z Internetu/gier komputerowych, • zapewnienie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w przedszkolu, • optymalizacja wypracowanego w przedszkolu systemu nauczania na odległość. |
Posiedzenia Rady Pedagogicznej
Lp. |
Planowany porządek posiedzenia |
Termin |
Rodzaj posiedzenia |
1. |
· Przedstawienie nowych przepisów prawa oświatowego. · Zatwierdzenie rocznego planu pracy na rok szkolny 2023/2024. · Przydział czynności dodatkowych wykonywanych przez nauczycieli w ramach pensum oraz dodatkowego wynagrodzenia. |
Sierpień |
Rada organizacyjna |
2. |
· Zaopiniowanie planu nadzoru pedagogicznego na nowy rok szkolny. · Zaopiniowanie tygodniowej organizacji pracy przedszkola w roku szkolnym 2023/2024. · Ustalenie organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. |
Wrzesień |
Rada organizacyjna |
3. |
· Szkolenie Rady Pedagogicznej z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Osoby odpowiedzialne: Izabela Łęcka – Wojtasiak, Katarzyna Atlak – Płowska. |
Październik |
Rada szkoleniowa |
4. |
· Sprawozdanie nauczycieli z działań dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych w grupach oraz współpracy z rodzicami i instytucjami. · Sprawozdanie specjalistów z efektów wsparcia udzielanego dzieciom · Sprawozdanie nauczycieli z zajęć języka angielskiego oraz zadań dodatkowych. · Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego |
Styczeń |
Rada podsumowująca I półrocze roku szkolnego 2023/2024 |
5. |
· Wybór komisji rekrutacyjnej do przeprowadzenia naboru dzieci do przedszkola na rok szkolny 2024/2025. · Zatwierdzenie arkusza organizacyjnego przedszkola na rok szkolny 2024/2025. |
Marzec |
Rada organizacyjna |
6. |
· Sprawozdanie nauczycieli z działań dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczych w grupach oraz współpracy z rodzicami i instytucjami. · Sprawozdanie specjalistów z efektów wsparcia udzielanego dzieciom · Sprawozdanie nauczycieli z zajęć języka angielskiego oraz zadań dodatkowych. · Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego |
Czerwiec |
Rada podsumowująca |
7. |
· Zatwierdzenie aneksu do arkusza organizacyjnego. · Przydział dodatkowych zadań dla nauczycieli. · Zatwierdzenie rocznego planu pracy przedszkola. |
Sierpień |
Rada organizacyjna |
Lp. |
Forma spotkania |
Termin |
Planowany porządek posiedzenia |
1. |
Spotkania indywidualne rodziców z wychowawcami, dyrektorem, specjalistami w ramach godzin dostępności. |
Cały rok szkolny według ustalonego harmonogramu dostępność nauczycieli, specjalistów. |
Konsultacje, porady, bieżące informacje oraz sprawy wychowawcze. |
2. |
Zebranie z rodzicami. |
Wrzesień |
Przekazanie informacji związanych z organizacją pracy przedszkola w roku szkolnym 2023/2024. Wybór trójek grupowych. Informacje nauczycieli o realizowanych programach, inicjatywach, planowanych wyjazdach w grupach. Wysłuchanie propozycji rodziców dotyczących wzajemnej współpracy. Sprawy różne. Rozmowy indywidualne. |
3. |
Zebranie z Radą Rodziców. |
Wrzesień |
Zapoznanie z Regulaminem Rady Rodziców – uchwała. Wybór prezydium rady. Sprawy bieżące. |
4. |
Zebranie z rodzicami. |
Listopad |
Zapoznanie rodziców z wynikami wstępnej obserwacji (dzieci 3, 4, 5-letnich) i diagnozy (dzieci 6 letnich). Konsultacje, porady, rozmowy indywidualne. Sprawy różne. |
5. |
Zebranie Rady Rodziców. |
Grudzień |
Organizacja paczek mikołajkowych. |
6. |
Zebranie z rodzicami. |
Styczeń |
Podsumowanie pracy przedszkola za I półrocze roku szkolnego 2023/2024, podsumowanie pracy w grupach – mocne, słabe strony. Sprawy bieżące, konsultacje, rozmowy indywidualne. Ocena efektywności wsparcia udzielanego dziecku, wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka. |
7. |
Zebranie z rodzicami. |
Kwiecień |
Przedstawienie wyników obserwacji (dzieci 3, 4, 5-letnich). Przekazanie informacji Sprawy bieżące, konsultacje, rozmowy indywidualne. |
8. |
Zebranie z Radą Rodziców. |
Czerwiec |
Prace związane z organizacją |
Imprezy, uroczystości i spotkania w ramach współpracy ze środowiskiem
Lp. |
Rodzaj wydarzenia |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
1. |
Zajęcia adaptacyjne dla nowoprzyjętych dzieci. |
Sierpień |
Jadwiga Kotecka |
2. |
Wyjścia do lokalnej pizzerii – warsztaty żywnościowe, wyjścia okolicznościowe – Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka. |
Wrzesień Marzec |
Wychowawcy grup |
3. |
Warsztaty z suchym lodem.
„Nasz Shrek. Baśń o tolerancji.” – spektakl teatralny.
Wyjście na pocztę z okazji Dnia Poczty i Dnia Pisania Listów, podziękowania dla obsługi punktu, wysyłanie listów. |
Październik |
Weronika Gołębiowska Wychowawcy grup
Renata Krawczyk Iwona Siekierska Katarzyna Atlak – Płowska
Małgorzata Sochacka Danuta Brzozowska Weronika Gołębiowska Iwona Siekierska Katarzyna Atlak – Płowska |
4. |
Międzynarodowy Dzień Wolontariusza oraz Dzień Osób Niepełnosprawnych – współpraca z Warsztat Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Akademia Praktyki
Mikołajki – wręczenie dzieciom paczek mikołajkowych organizowanych przez Radę Rodziców.
Wyjazdy okołoświąteczne, m.in. do Krainy Świętego Mikołaja w Kołacinku. |
Grudzień |
Pedagog specjalny Terapeuta Dyrektor Wychowawcy Rada Rodziców |
5. |
Uroczystość dla dziadków „Dzień Babci i Dziadka”.
Udział w gminnych obchodach WOŚP. |
Styczeń |
Wychowawcy Rodzice Dyrektor |
6. |
Konkurs matematyczny – rywalizacja między przedszkolna. |
Marzec |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska Dyrektor |
7. |
Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci – współpraca z Gminną Biblioteką |
Kwiecień |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska |
8. |
Festyn Rodzinny.
Wycieczki na zakończenie roku szkolnego – Frajdalandia, Park Dinozaurów, Zoo itp.
Pożegnanie 6-latków. |
Czerwiec |
Dyrektor Rada Rodziców Wychowawcy |
9. |
Wyjazdy do kina, teatru. Wyjazdy na warsztaty do Zakątka Odkrywców. |
Po ustaleniu terminów z Rodzicami |
Wychowawcy grup |
10. |
Wyjścia do biblioteki – cykliczne, raz w miesiącu oraz bieżące po ustaleniu z pracownikiem Biblioteki. |
Od października do czerwca |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska Wychowawcy grup |
11. |
Akcja „Cała Polska czyta dzieciom”. |
Raz w miesiącu od października do czerwca |
Jadwiga Kotecka Wychowawcy grup |
Konkursy, festiwale, inne
Lp. |
Rodzaj przedsięwzięcia |
Termin |
Odpowiedzialni |
1. |
Zajęcia czytelnicze. |
Cały rok |
Jadwiga Kotecka |
2. |
Spotkania z przedstawicielami różnych zawodów. |
Według potrzeb |
Wychowawcy |
3. |
Konkurs matematyczny. |
Marzec |
Weronika Gołębiowska Jadwiga Kotecka |
4. |
Udział w konkursach (plastycznych, muzycznych, recytatorskich itp.) organizowanych przez instytucje zewnętrzne. |
Cały rok |
Centrum Kultury i Sportu Inne placówki przedszkolne |
Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2023/2024
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
1. |
Dzień Przedszkolaka. |
Wrzesień |
Wychowawcy |
2. |
Pasowanie na przedszkolaka. |
Październik |
Dyrektor Wychowawca grupy 3-latków |
3. |
Sprzątanie Świata. |
Wrzesień |
Koordynatorzy: Małgorzata Sochacka, Danuta Brzozowska Wychowawcy |
4. |
Dzień Bezpiecznego Komputera. |
Październik |
Wychowawcy |
5. |
Uroczystość przedszkolna z okazji Święta Niepodległości. |
Listopad |
Renata Krawczyk Izabela Łęcka – Wojtasiak |
6. |
Dzień Pluszowego Misia. |
Listopad |
Wychowawcy |
7. |
Mikołajki. |
Grudzień |
Wychowawcy |
8. |
Wigilia w przedszkolu. |
Grudzień |
Wychowawcy |
9. |
Bal karnawałowy. |
Styczeń |
Małgorzata Sochacka Renata Krawczyk |
10. |
Udział w WOŚP. |
Styczeń |
Wychowawcy |
11. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka. |
Styczeń |
Wychowawcy |
12. |
Powitanie wiosny. |
Marzec |
Katarzyna Atlak – Płowska Iwona Siekierska |
13. |
Konkurs matematyczny. |
Marzec |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska |
14. |
Wielkanoc – śniadanie wielkanocne. |
Kwiecień |
Wychowawcy |
15. |
Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. |
Kwiecień |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska |
16. |
Światowy Dzień Ziemi. |
Kwiecień |
Danuta Brzozowska Małgorzata Sochacka |
17. |
Światowy Dzień Języka Angielskiego. |
Kwiecień |
Katarzyna Atlak-Płowska |
18. |
Obchody świąt majowych. |
Maj |
Danuta Brzozowska Małgorzata Sochacka |
19. |
Festyn/Piknik Rodzinny. |
Czerwiec |
Wychowawcy Dyrektor |
20. |
Pożegnanie 6-ciolatków. |
Czerwiec |
Wychowawcy grup |
Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
Lp. |
Zadania dodatkowe |
Imię i nazwisko nauczyciela |
1. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy zmysłami”. |
Katarzyna Atlak – Płowska |
2. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Angielski jest fun-tastyczny”. |
Katarzyna Atlak – Płowska |
3. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zakamarek – Ekotriki na kąciki”. |
Danuta Brzozowska Małgorzata Sochacka |
4. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Kreatywne Dni Nietypowe”. |
Weronika Gołębiowska |
5. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Cyfrowa podróż z Avatarem”. |
Weronika Gołębiowska |
6. |
Akcja „Zdrowo i sportowo”. |
Weronika Gołębiowska |
7. |
Europejski Tydzień Kodowania „Code Week PL”. |
Weronika Gołębiowska |
8. |
Kampania „Cała Polska czyta dzieciom”. |
Jadwiga Kotecka |
9. |
Zbiórka pieniędzy na zwierzęta ARKA. |
Jadwiga Kotecka |
10. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Zabawa sztuką”. |
Renata Krawczyk |
11. |
II Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Dotknij, poczuj, zobacz”. |
Iwona Siekierska |
12. |
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet Logopedyczny”. |
Izabela Łęcka – Wojtasiak |
KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Lp. |
Nazwa imprezy/uroczystości |
Termin realizacji |
Odpowiedzialni |
1. |
Dzień Przedszkolaka |
wrzesień |
wychowawcy |
2. |
Europejski Dzień Języków Obcych |
wrzesień |
Katarzyna Atlak – Płowska |
3. |
Sprzątanie Świata |
wrzesień |
Anna Dąbrowska Wychowawcy |
4. |
Pasowanie na Przedszkolaka |
październik |
Wychowawcy nowoprzybyłych dzieci |
5. |
Dzień Bezpiecznego Komputera |
październik |
Anna Dąbrowska Wychowawcy |
6. |
Święto Odzyskania Niepodległości |
listopad |
Wychowawcy |
7. |
Andrzejki |
listopad |
wychowawcy |
8. |
Mikołajki |
listopad |
wychowawcy |
9. |
Wigilia |
grudzień |
wychowawcy |
10. |
Bal karnawałowy |
grudzień |
wychowawcy |
11. |
Udział w WOŚP |
styczeń |
wychowawcy |
12. |
Dzień Babci i Dziadka |
styczeń |
wychowawcy |
13. |
Konkurs Matematyczny |
marzec |
Jadwiga Kotecka, Weronika Gołębiowska |
14. |
Powitanie wiosny |
marzec |
Danuta Brzozowska |
15. |
Wielkanoc |
kwiecień |
wychowawcy |
16. |
Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci |
Kwiecień |
wychowawcy |
17. |
Światowy Dzień Ziemi |
kwiecień |
Anna Dąbrowska wychowawcy |
18. |
Światowy Dzień Języka Angielskiego |
kwiecień |
Katarzyna Atlak – Płowska |
19. |
Obchody Świąt Majowych |
maj |
Danuta Brzozowska |
20. |
Ogólnopolski Dzień Tańca z Klanzą |
maj |
Katarzyna Atlak – Płowska |
21. |
Piknik Rodzinny |
czerwiec |
wychowawcy |
22. |
Pożegnanie grup sześcioletnich |
czerwiec |
wychowawcy grup sześcioletnich |
PRZYDZIAŁ ZADAŃ I ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z DZIEĆMI
Lp. |
Zadanie dodatkowe |
Nazwisko i mię nauczyciela |
1. |
Akcja „Cała Polska czyta dzieciom” |
Jadwiga Kotecka |
2. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola |
Weronika Gołębiowska |
3. |
Prowadzenie fb przedszkola |
Izabela Tomaszewska |
4. |
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Piękna nasza Polska cała” |
Izabela Łęcka – Wojtasiak |
5. |
Uczymy dzieci programować |
Wszyscy nauczyciele |
6. |
Codeweek 2021 |
Jadwiga Kotecka, Weronika Gołębiowska |
7. |
Mały Miś w świecie wielkiej literatury |
Jadwiga Kotecka, Weronika Gołębiowska |
8. |
Projekt „Teatr” |
Jadwiga Kotecka Weronika Gołębiowska |
9. |
Kreatywne prace plastyczne i zabawy sensoryczne na różne okazje |
Katarzyna Atlak – Płowska |
10. |
Akcja „Zdrowo i sportowo” |
Iwona Siekierska |
11. |
Akcja „NECIo.PL” |
Iwona Siekierska |
12. |
Gang Swojaków |
Izabela łęcka – Wojtasiak |
13. |
„Miasto w oczach dziecka” |
Izabela Łęcka – Wojtasiak |
14. |
„Działaj z imPETem” |
Katarzyna Atlak – Płowska |
Roczny Plan Pracy Przedszkola może ulec modyfikacjom w ciągu roku szkolnego .
Został zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej nr 8/2021/2022 z dnia 1 września 2021r.
Kontakt
Adres
Marii Konopnickiej 3
09-451 Radzanowo
Telefon
24 265 43 44
przedszkole@radzanowo.pl